بلوک AAC چیست ؟ مزایا و معایب بلوک سبک aac - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
بلوک AAC چیست ؟ مزایا و معایب بلوک سبک aac

بلوک AAC چیست ؟ مزایا و معایب بلوک سبک aac

کمتر کسی وجود دارد که نام بلوک را نشنیده باشد. بلوک به قطعاتی گفته می­‌شود که برای ساخت دیوار و سقف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. از گذشته تا به الان انواع بلوک­‌ها طراحی و تولید شده اند که هر یک کاربرد و مزایای مختص به خود را دارند. بلوک aac نوعی بلوک سبک است که جزو بهترین بلوک های ساختمان سازی محسوب می شود. بلوک aac بلوکی اتوکلاوشده با وزن سبک است که نسبت به بلوک های سیمانی و… بهترین کاربرد را دارد.

در این مقاله قصد داریم تا برخی از مهم ترین ویژگی‌ها و مزایای بلوک سبک AAC به صورت اجمالی برای شما بیان کنیم تا بیش‌تر با این محصول آشنا شوید. همچنین ما در مقاله ای دیگر به صورت کامل مزایا و معایب بلوک هبلکس را همراه با جدول ابعاد بلوک و ویدئو اجرا بلوک را برای شما بیان کردیم اگر سوال خود را در خصوص بلوک سبک AAC (بلوک هبلکس/بلوک سیپورکس) در این مقاله پیدا نکردین به شما پیشنهاد میکنم مقاله مزایا و معایب بلوک هبلکس و همه چیز در مورد بلوک هبلکس را مطالعه نمایید.

بلوک aac چیست؟

اگر تمایل به دانستن مصالح نوین ساختمانی باشید، حتما تا به حال اسم بلوک متخلخل به گوشتان خورده است. بلوک aac یا بلوک اتوکلاو شده مخفف عبارت “Autoclaved Aerated Concrete” به اسم بلوک متخلخل شناخته می شوند. این بلوک ها باتوجه به مقاومت فوق العاده و مزایای منحصربه فردی که دارند، به جای بلوک های سنتی مانند بلوک سیمانی، بتنی و آجر ها استفاده می شوند. از سیمان چه میدانید؟

بلوک AAC به دلیل وجود هوا در ساختار آن به نام “بتن­‌ های هوادهی اتوکلاو شده” هم شناخته می شوند. از بلوک سبک AAC سیپورکس به عنوان دیوار غیر باربر در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در ایران بلوک AAC با نام های تجاری متفاوتی از قبیل سیپورکس، هبلکس، پرین، کیبکس و … عرضه می گردد.

شرکت سازه سبک آرسام دارنده برند رسمی سیپورکس بوده و این محصول را در نقاط مختلف کشور عرضه می نماید. در این مقاله تمامی آنچه باید درباره‌ی بلوک سبک AAC سیپورکس بدانید، همراه با مزایا و معایب آن آورده شده است.

طول عمر بلوک های AAC چقدر است؟

با شناختی که از بلوک AAC پیدا کردیم شاید برایتان سوال باشد که طول عمر این بلوک های قابل بازیافت چقدر است؟ اغلب افراد با توجه به مزیت های این نوع بلوک ها، تصور عمر طولانی از آن را ندارند. اما باید بدانید که بلوک های AAC مقاومت بالایی داشته و می تواند تا آخر عمر ساختمان شما ماندگاری داشته باشد. پس نگران هیچ موردی نباشید و با خیال راحت ساختمان سازی خود را با بلوک AAC آغاز کنید.

حتما بخوانید: بلوک سبک Siporex و تاریخچه آن

کاربردهای بلوک AAC

بلوک AAC به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد در بخش های مختلفی قابل استفاده خواهد بود. از جمله مهمترین کاربردهای این بلوک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ایزولاسیون بخش کف ساختمان: از بلوک AAC برای کف سازی ساختمان نیز استفاده می شود. این بلوک می تواند به عنوان یک عایق حرارتی و رطوبتی نیز عمل کند. به گونه ای که یک قطعه 5 سانتی متری از این بتن، می تواند ویژگی یک لایه قیر را داشته باشد.
  2. ایزولاسیون بخش پشت بام: عایق حرارتی در پشت بام، امری ضروری به شمار می رود. بلوک AAC می تواند نقش یک عایق حرارتی باکیفیت را ایفا کند.
  3. ساخت و ساز ساختمان: از این نوع بلوک ها در ساختمان های پیش ساخته و همچنین قالب درجا برای بخش بندی کردن انواع سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  4. محوطه سازی: این نوع بلوک ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر سرما، یخ زدگی، جذب رطوبت و… دارند انتخاب مناسبی برای محوطه سازی کف خیابان ها خواهند بود.
  5. حصار کشی: بلوک AAC را می توان در انواع اندازه های مختلف خریداری کرد. از این رو انتخاب مناسبی برای حصار کشی محوطه ها خواهد بود.
  6. تزئینات بتنی: بلوک AAC ، طرح پذیری مطلوبی دارد و از این رو می توان از آن برای ساخت: نیمکت پارک، سنگ فرش، مجسمه، آبراه و… استفاده کرد.

چسب بلوک AAC

یکی از موادی که برای استفاده از بلوک های AAC مورد نیاز است، چسب بلوک مخصوص آن خواهد بود. این نوع چسب ها به صورت پودر عرضه می شوند. در ابتدا مقدار پودر مورد نیاز را در ظرف ریخته و سپس 25 درصد اندازه آن را آب اضافه کنید. پس از هم زدن آن، در نهایت چسبی به شکل خمیر به دست خواهد آمد.

چند دقیقه آن را به حال خود رها کنید تا چسب قوام کافی را به دست آورد. سپس دوباره شروع به، هم زدن چسب کنید. الان چسب شما آماده است! آن را با کمک ماله یا شانه مخصوص بر روی سطح بلوک بکشید. به گونه ای که ضخامت آن حدود 2 الی 3 میلی متر باشد.

پس از قرار دادن بلوک AAC  دیگر، مقداری فشار وارد کنید تا چسب به هر دو سطح به خوبی بچسبد. معمولا برای هر متر مکعب از بلوک های AAC مقدار 20 کیلوگرم چسب مورد نیاز خواهد بود. به دلیل این که چسب بلوک 2 ساعت بعد از نصب خشک می شود و می توانید در این تایم از آن استفاده کنید، ضایعات این نوع از سازه ها در حد صفر خواهد بود.

چسب مخصوص بلوک هبلکس: چگونگی خرید و قیمت چسب بلوک هبلکس و خرید بلوک هبلکس

مزایا و معایب بلوک سبک aac را بدانید

مزایای بلوک AAC به حدی زیاد است که جزو بهترین بلوک ساختمانی قرار گرفته که معایب بلوک AAC به چشم نمی آید. در ادامه به طور کامل و مجزا مزایای بلوک aac و معایب آن را شرح می دهیم.

مزایای بلوک AAC سیپورکس

بلوک سبک سیپورکس را می‌توان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در دنیا دانست؛ چرا که مزایای آن می‌تواند هر مهندس ساختمان‌ سازی را برای به کار بردن این نوع بلوک قانع کند. در اینجا مهم ترین مزایای بلوک سبک سیپورکس را برای‌ شما مخاطب عزیز بیان می‌کنیم تا بیشتر با ویژگی‌های این بلوک پرطرفدار و مرغوب آشنا شوید.

  • مقرون به صرفه بودن بلوک aac

یکی از دلایل مهمی که افراد و مهندسان ساختمان برای انتخاب بلوک درنطر دارند، بحث هزینه و قیمت آن است. این محصول هزینه‌های عملیاتی ساختمان را تا سقف 30 تا 40 درصد کاهش می دهد. به دلیل عدم استفاده از ملات ماسه سیمان بین بلوک‌ها، در هزینه حمل و توزیع مصالح در طبقات ساختمان صرفه‌‌ جویی می‌ شود. عایق گرما بودن بلوک‌ ها، از هدر رفتن انرژی تا 30 درصد جلوگیری می‌ کند. کاهش بار مرده ساختمان کل هزینه‌ های ساختمان را تا 5/2 درصد کاهش می دهد.

  • سبک بودن و کاهش مدت زمان اجرای کار

در نگاه اول شاید تهیه بلوک سبک سیپورکس هزینه بیشتری نسبت به دیگر مصالح به دنبال داشته باشد، اما باید نکاتی را در مورد این بلوک به شما بگوییم. این نوع بلوک به راحتی نصب می‌شود و زمان و نیروی کار کمتری برای استفاده از آن در ساخت و ساز نیاز است.

از سوی دیگر بلوک سبک سیپورکس به راحتی قابل برش است.توپر بودن و خراش پذیری آن، سهولت در نصب در و پنجره و عملیات برق کشی و سیم کشی ساختمان را به دنبال دارد. در نتیجه همه این موارد، باعث می شود تا دستمزد کارگران کاهش یابد و در مدت زمان کمتری کارهای اجرایی به اتمام برسد.

تاییدیه‌ مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی و نتیجه‌ آزمون آزمایشگاه آکوستیک و عایق حکایت از این دارند که: استفاده از بلوک‌های سبک سیپورکس موجب کاهش چشمگیری در هزینه تاسیسات نیز می‌شوند.

وجود تعداد بسیار زیاد حباب‌ های هوای ریز محبوس در سیپورکس، کاهش مصرف انرژی را به دنبال دارد و می‌تواند از هزینه‌های جاری بخش تاسیسات بکاهد. از سوی دیگر استفاده از بلوک سبک سیپورکس، کاهش هزینه‌های جابه‌جایی و حمل و نقل را هم در پی خواهد داشت؛ چرا که این نوع بلوک‌ها با شکل هندسی منظم و با وزن پایین تولید می‌شوند؛

بنابراین در هر مرتبه حمل و نقل، حجم بیشتر و وزن کمتری نسبت به مصالح مشابه بارگیری می‌شود. با کاهش دفعات بارگیری هزینه حمل و نقل کاهش زیادی خواهد داشت. نصب آسان و برش آسان در سایزهای مختلف از ویژگی‌ ها و مزایای بلوک‌ سبک AAC محسوب می شود.

پیشنهاد سیپورکس به شما: بلوک هبلکس سایز 25 سانتی متر

قابلیت های بلوک سبک AAC

  • برش و شکل دهی دلخواه
  • ایجاد هر طرح مطلوب
  • دریل کردن
  • شیار دادن (برای ایجاد کانال‌ های آب، برق و تاسیسات)
  • کنگره دار کردن
  • کوبیدن میخ
  • استفاده آسان از پیچ و مهره
  •  موجود در سایزهای مختلف
  • مناسب برای فضاهای گوناگون
بلوک سبک

از مزایا و معایب بلوک سبک aac بیشتر بدانید

  • کاهش وزن ساختمان با استفاده از بلوک aac

بلوک سبک سیپورکس وزن بسیار پایینی دارد و میزان مصرف آهن‌آلات، میلگرد و بتون در ساخت و ساز را نیز به کمترین حد ممکن می‌رساند. حذف گچ و خاک و ملات ماسه و سیمان در این بلوک‌ها، موجب شده تا بار مرده‌ ساختمان کاهش یابد.بنابراین مشخص است که استفاده از آن باعث کاهش وزن کلی ساختمان خواهد شد.

  • افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله با بلوک سبک aac

سبکی مصالح موجب افزایش مقاومت مصالح می‌شود؛ بنابراین با استفاده از این بلوک سبک سیپورکس، می‌توانید مقاومت ساختمان را در برابر زلزله افزایش دهید.

بیشتر بدانید: 10 نکته برای مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله

  • مقاومت در برابر جذب آب و رطوبت با بلوک سبک سیپورکس

از مهم ترین موارد در مزایا و معایب بلوک سبک aac مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت دانست. به دلیل این که بلوک سبک سیپورکس بسیار متخلخل است و منافذ زیادی دارد، شکاف‌های ریز و درزها به حداقل ممکن می‌رسند. همین مسئله موجب مقاومت بلوک سیپورکس در برابر نفوذ باران و رطوبت می‌شود. استفاده از این بلوک در مناطقی که باران زیاد می بارد به خصوص در شمال کشور بهترین گزینه برای ساختمان سازی است. و گزینه خوبی جهت استفاده از بلوک هبلکس به جای بلوک سیمانی می باشد.

  • بلوک سبک عایق صدا

سر و صدای شهر مانند عبور وسایل نقلیه و عبور و مرور در خیابان، آرامش محیط داخلی ساختمان‌ها را بر هم می‌زند. اما استفاده از بلوک سیپورکس به شما این اطمینان را می‌دهد که این آرامش هیچ وقت به هم نخورد. ساختار مولکولی و نحوه پخش حباب‌های هوا باعث شده تا سیپورکس یکی از مصالح خوب ساختمان برای عایق سازی در برابر صدا باشد.

وجود مولکول هوا در بلوک aac

دلیل عایق صوت: وجود مولکول هوا در بلوک سبک aac

این بلوک‌ها مانند یک عایق صدا عمل می‌کنند و محیطی آرام را در داخل ساختمان به وجود می‌آورند. از مهم ترین مزایای بلوک AAC، می توان به عایق صوت و صدا اشاره کرد.

حتما بخوانید: نقش بلوک سیمانی در سقف تیرچه بلوک

چرا بلوک سبک، عایق صوت است ؟

وجود سلول‌ های ریز هوا داخل این بلوک‌ ها این محصول را در برابر جذب صوت مقاوم می‌ سازد. بلوک سبک AAC با مسدود کردن صدا و اختلالات صوتی مانع از عبور صدا می‌ شوند که عایق بودن آن را می‌توان حدود 42dB ارزیابی کرد که البته به ضخامت بلوک هم بستگی دارد.

بلوک سیپورکس مناسب ترین بلوک برای ساخت موارد زیر است:

  • مدارس
  • بیمارستان‌
  • هتل‌
  • دفاتر تجاری
  • و…
  • ماندگاری بالای بلوک سبک

یکی دیگر از مزایای بلوک AAC، ماندگاری بالای این بلوک ها است. بلوک‌های سیپورکس فاسد نمی‌شوند؛ چرا که بر پایه مواد غیرآلی هستند و امکان رشد کپک و یا میکرو ارگانیزم‌های دیگر در بافت آن وجود ندارد.

  • بلوک aac سبک و مقاوم

بلوک های AAC مزایای گوناگونی دارند. شاخص ترین مزیت این بلوک ها وزن سبک آن است که منجر به سبکی سازه و البته صرفه جویی در فولاد ساختمان می گردد. وزن پایین بتن‌­ها و نسبت جرم به حجم کم آن­ ها در مقایسه با مصالح مورد استفاده­‌ی قبلی (سنتی) مزایای زیادی دارد. ابعاد نسبتا بزرگ بلوک aac کار با آن را بسیار آسان نموده‌ ­است. بلوک سیپورکس با وجود وزن پایین، مقاومتی بیشتر از مصالح مشابه دارد. همچنین تمامی مواد مورد استفاده در تولید آن طبیعی، معدنی و تجدیدپذیرند.

  • بلوک سبک عایق حرارت

این نوع بلوک یک عایق حرارتی عالی محسوب می شود و استفاده از آن تاثیر بسیار چشمگیری در کاهش مصرف انرژی را به دنبال خواهد داشت. حباب­‌های ریز هوای داخل بتن­‌ها، صوت عبوری را می­‌شکنند. به جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و کنترل گرما و سرمای داخل بنا (با استفاده در دیوارهای بیرونی) و کنترل ورود و خروج صدا (با استفاده در دیوارهای داخلی) استفاده از این بلوک­‌ها مناسب و به صرفه است.

بلوک‌ AAC یا بلوک سبک AAC، ساختمان را از عایق ­‌کاری مجدد و هزینه­‌ های مرتبط با آن بی ­‌نیاز می­‌سازند. بنابراین برای صرفه‌ جویی در مصرف انرژی و در جهت رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، توصیه می‌شود از بلوک سیپورکس استفاده کنید.

بیشتر بدانید: انواع بلوک سبک

بلوک سبک ساختمان

مزایا و معایب بلوک سبک aac عایق حرارت و گرما

  • بلوک AAC مقاوم در برابر آتش و حریق

در ساخت بلوک‌های سیپورکس از سیلیس استفاده می‌شود که دمای ذوب بسیار بالایی دارد. به کار بردن این ماده باعث شده تا محصول به دست آمده حرارت را به کندی انتقال دهد و به نوعی نسوز باشد و مقاومت خوبی در برابر آتش از خود نشان دهد. دیوارهای ساختمانی که با بلوک سبک AAC ساخته شده غیرقابل اشتعال است. نقطه­‌ ذوب آن بسیار بالاست.

در نتیجه در صورت احتراق، آتش‌­سوزی و خسارات جانی و مالی آن قابل کنترل است و به حداقل می­‌رسد. این ویژگی بلوک­‌ AAC را برای استفاده در ساختمان کتابخانه­‌ها (جهت جلوگیری از احتراق کتب ارزشمند) مناسب می­‌سازد. همچنین به علت مقاومت در برابر یخ­‌ زدگی و رطوبت می­‌توان از AAC سیپورکس در مناطق سردسیر و مرطوب استفاده کرد. اهمیت عایق‌سازی یکی از مهم ترین مواردی است که امروزه برای خیلی از افراد قابل توجه است.

  • بلوک سبک نفوذناپذیر در برابر حشرات موذی

نکته جالبی که در مورد این نوع بلوک‌ ها وجود دارد این است که ترکیبات به کار رفته در آن ها حشرات موذی مانند موریانه‌ها را دور نگه می‌دارد. بنابراین بلوک‌های سبک سیپورکس سدی در برابر حشرات موذی به حساب می‌آیند و خیالتان را از این جهت راحت می‌کنند.

  • بلوک سبک سازگار با محیط زیست

یکی از مهم ترین ویژگی ها که کمک شایانی به حفظ محیط زیست می کند، استفاده از بلوک سبک سیپورکس است. بر اساس بررسی‌های انجام شده، بلوک سیپورکس علاوه بر صرفه اقتصادی، آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند. بلوک AAC بهترین بلوک برای ساختمان سازی است؛ چرا که مصالحی که در این محصول از مواد صنعتی بازیافتی استفاده شده که همگی تجدید پذیر هستند و به محیط زیست آسیب نمی رسانند.

یکی از کارهایی که هر فرد در جامعه موظف به انجام آن می باشد، این است که به فکر محیط زیست خود باشد. و اقداماتی انجام دهد که به محیط زیست ضرر و آسیبی وارد نکند. این بلوک فاقد انتشار گازهای آلاینده محیط زیست و آلودگی حاصل از ساخت در کارخانه است و فقط ضایعات حاصل بخار آب می‌ باشد. میزان انرژی مصرفی در تولید این بلوک عایق حداقل نصف دیگر مصالح مشابه است.

نرخ فشردگی پایین

داشتن نرخ فشردگی پایین را می توان از دیگر مزایای بی نظیر بلوک سبک acc دانست. تمام مصالح بتنی دارای نرخ فشردگی مشخصی هستند که به عنوان مولفه ای مهم برای سنجش عمر آن ها تلقی می شود. در واقع زمانی که اجزای بتنی تحت فشار قرار بگیرند، فضای خالی بین آن ها به مرور زمان کاهش پیدا می کند.

بیشتر بدانید: بلوک ACC بلوک AAC چیست؟

این موضوع موجب بروز ترک ها و درزهای گوناگونی در فضای داخلی ساختمان می شود. متاسفانه اغلب بلوک های بتنی دارای نرخ فشردگی زیادی هستند. اما بلوک های مبتنی بر استاندارد acc نظیر بلوک های سفید هبلکس و بلوک سفید سیپورکس و … نرخ بسیار پایینی دارند.

همین مورد هم باعث شده تا استفاده از آن ها در مصالح ساختمانی موجب افزایش عمر و دوام آن ها شود. به گونه ای که ساختمان ها و دیوار های ساخته شده به وسیله آن ها غالباً ترک های بسیار کمتری را تجربه می‌کنند. این موضوع هم فاکتوری است که باعث شده تا بلوک های acc بیش از پیش برای ساختمان های امروزی مناسب باشند.

اجرای ساده تر پلاستر ها

پلاسترها عموماً به لایه های نازکی گفته می شود که بر روی دیوار اعمال خواهند شد. از جمله آن ها می توان به لایه های گچی، سیمان و یا آهک اشاره نمود. اغلب بلوک ها نیازمند زیرسازی و ایجاد لایه های مختلف برای اعمال پلاستر می باشند.

اما بلوک های سبک مبتنی بر استاندارد acc نیاز به هیچ گونه زیرسازی ندارند و افراد می توانند به طور مستقیم پلاستر مورد نظر خود را بر روی آن اجرا نمایند. این فاکتور در نهایت سبب می‌شود تا هزینه نهایی و بار مرده ساختمان کاهش پیدا کرده و افراد نتایج ایده آل تری را از پروسه خود کسب نمایند.

صرفه جویی در زمان اجرا

صرفه جویی در زمان را می توان از دیگر مولفه های بسیار ارزشمندی دانست که موجب شده تا میزان تقاضا برای خرید بلوک های سبک افزایش پیدا کند. در حقیقت باید عنوان کنیم که اغلب این بلوک ها ابعاد بزرگتری تسبت به مصالح سنتی مانند آجر و بلوک سیمانی دارند.

این ابعاد بزرگتر کمک می‌کند تا ساخت دیوار به ردیف ها یا چین ها کمتری نیاز پیدا کند. افزون بر این موارد اجرای آن ها به وسیله چسب مخصوص کمک می کند تا سرعت انجام کار به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. آخرین موردی که سرعت را افزایش می دهد، وزن اندک آن ها می باشد.

این وزن موجب شده تا پروسه جابجایی بلوک های سبک به‌مراتب سریع تر صورت گیرد. از طرفی دیگر نیروی انسانی کمتری هم برای اجرای آن نیاز خواهد بود. این موضوع همان عاملی است که موجب شده تا این روز ها طیف بیشتری از معماران استفاده از بلوک سبک را برای پروژه هایی با مدت زمان محدود به کار گیرند.

عدم شکنندگی بلوک سفید سیپورکس

یکی از رایج ترین مشکلاتی که بلوک های سیمانی نظیر بلوک لیکا، شکنندگی آن ها می باشد. در واقع این دسته از بلوک ها با کوچکترین ضربه در اثر افتادن یا چکش خرد شده و عملاً قابلیت استفاده را نخواهند داشت. این فاکتور باعث شده تا ضایعات آن ها به مراتب افزایش پیدا کرده و در نتیجه هزینه های مشتریان هم هدر رود.

اما خوشبختانه بلوک های سبک اتوکلاو شده نظیر بلوک هبلکس و بلوک سیپورکس، به سادگی به وسیله اره برش داده می شوند. مازاد بر این ساختار کلی آن ها در اثر افتادن هم خرد نمی شود. این موضوع سبب شده تا این دسته از بلوک ها ضایعات بسیار کمی داشته باشند.

بخوانید: مزایا و معایب اره دستی در برش بلوک

از طرفی حمل و نقل آنها نیز ریسک بسیار پایین تری خواهد داشت. مجموع این عوامل در کنار هم دیگر سبب شده تا استفاده از این بلوک ها انتخاب بسیار ایده آل تری برای مشتریان بدل شود.

معایب بلوک سبک AAC

  • با توجه به قیمت بلوک سبک AAC، هزینه‌­ی تهیه­‌ آن‌ها نسبت به سایر بلوک­‌ها بیشتر است.
  • در نهایت با کاهش یا حذف سایر هزینه­‌ها استفاده از بلوک سبک­‌ توجیه اقتصادی دارد. (هزینه­‎ کارگر، عایق­‌سازی، حمل و نقل، صرفه­‌جویی در زمان و… .)
  • برای دیوارهای حمال و دیوار باربر نمی­‌توان از بلوک­‌های سیپورکس استفاده کرد.
  • در صورتی­‌که پس از دیوارچینی، سطح دیوار را کاملا خیس نکنید از استحکام قسمت­‌های خشک کاسته خواهد شد.

تفاوت بلوک های AAC با بلوک اتوکلاو نشده

این دو بلوک از جنبه های زیر با یکدیگر متفاوت هستند:

  • بلوک های AAC علاوه بر وزن کم، ابعاد دقیق تری نیز خواهند داشت.
  • روش های متفاوت پخت: بلوک های AAC طبق فرآیند های به روز و پیچیده و به وسیله دستگاه اتوکلاو شده تولید می شوند. از این رو هیچگونه خطایی در تولید آنها مشاهده نخواهید کرد.
  • بلوک AAC عایق بهتری نسبت به بلوک های اتوکلاو نشده است.
  • بلوک های AAC مقاومت بیشتری نسبت به بلوک های اتوکلاو نشده دارند.
  • بلوک AAC وزن پایین تری دارد.
  • بلوک های AAC در برابر شکستن نیز مقاومت بیشتری خواهند داشت.

بیشتر بدانید: تفاوت هبلکس و سیپورکس

قیمت بلوک سبک AAC

قیمت از جمله مهمترین مواردی است که ذهن بسیاری را نسبت به خود مشغول می کند. در رابطه با قیمت بلوک AAC نمی توان رقم دقیقی در نظر گرفت. چرا که عوامل متعددی دست به دست هم می دهند تا قیمت دقیق این نوع بلوک ها را تعیین کنند. بلوک های AAC با توجه به اندازه و کیفیت تولید، قیمت متفاوتی نسبت به یکدیگر خواهند داشت.

معمولا بلوک هایی که با کیفیت و دقت بیشتری تولید شده باشند قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. شاید در ابتدا چنین تصور کنید که قیمت این بلوک ها باعث بالارفتن هزینه های ساخت و ساز شما می شود. اما باید بدانید که ساخت سازه با بلوک های باکیفیت، باعث بالارفتن دوام ساختمان شما نیز خواهد شد.

هریک از کارگاه های تولید بلوک نیز ممکن است قیمت متفاوتی برای تولیدات خود ارائه کنند. از این رو توصیه می کنیم که پس از کسب اطلاعات کامل در رابطه با کارگاه های تولید، بهترین انتخاب را داشته باشید. سیپورکس به عنوان یکی از بهترین ها در این میان شناخته می شود که محصولات خود را با نازل ترین میزان قیمت ارائه می کند.

بهتر است بدانید: ماشین مناسب برای حمل بلوک سبک

خرید بلوک سبک AAC

راه های مختلفی برای خرید بلوک AAC پیش روی خود خواهید داشت و هر کدام از این روش ها ویژگی های منحصر به فرد خود را خواهند داشت. امروزه روش های قدیمی کمرنگ تر شده و جای خود را به روش های آنلاین خرید داده اند. خرید آنلاین، راه ساده تر و آسان تری برای تهیه هر کدام از مصالح ساختمان سازی است.

از این طریق می توانید قیمت ها را نیز با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت محصولات مورد نیاز خود را با نازل ترین میزان قیمت ها خریداری کنید. سیپورکس سالیان سال در این زمینه فعالیت داشته و با کلیه نیازهای مهندسان و کارفرمایان آشنایی دارد. کارشناسان سیپورکس بهترین راهنمایی ها را به شما ارائه خواهند داد و با توجه کردن به راهنمایی های این کارشناسان حرفه ای، امکان خرید بهترین انتخاب را خواهید داشت.

خرید بلوک AAC با قیمت ارزان

احتمالا شما نیز به دنبال راه های مناسب برای خرید بلوک با قیمت ارزان هستید. سیپورکس، بهترین و باکیفیت ترین بلوک ها را با نازلترین قیمت ها در اختیار شما قرار خواهند داد و می توانید بهترین ها را با ارزان ترین قیمت خریداری کنید. بعد از خرید بلوک هبلکس آیا میخواهید بدانید نحوه بارگیری بلوک سبک به چه صورت است؟ پس همراه ما باشید.

ما در این مقاله سعی کردیم به تمام  موارد مزایا و معایب بلوک سبک aac اشاره کنیم تا شما با آگاهی کامل نسبت به خرید بلوک سیپورکس اقدام کنید. همچنین اگر سوالی ذهن شما را درگیر کرده می توانید از طریق چت آنلاین با کارشناسان سیپورکس در ارتباط باشید. اگر خواندن این مقاله برای شما مفید واقع شده، نظر یا دیگاه خود را با ما در میان بگذارید.

بهتر است بدانید: از بلوک AAC در چه کشورهایی بیشتر استفاده می شود؟

5/5 - (2 امتیاز)

8 دیدگاه دربارهٔ «بلوک AAC چیست ؟ مزایا و معایب بلوک سبک aac»

میر کریم حسینی گفت:

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام مهندسان سازنده ای این بلوک بسیار خوب . سوال من از شما . میخواستم بدونم اجرای والپست در یک ساختمان ۳ ۴ طبقه بتونی با همون گیره گلاب های خود ه شرکت فروشنده ای بلوک aacکفایت میکنه و نظام مهندسی تاییدش میکنه . یا اینکه باید از والپست نپشی، یا ودارهای میانی استفاده کنیم. ممنون میشم به سوالم پاسخ بدین .،؟🙏

admin گفت:

درود. ممنون از دقت و توجه شما دوست عزیز. برای پاسخ به این سوال با 2-02188780480 تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتون کنند.

یوسف گفت:

با عرضه سلام وطول سلام وخسته نباشید.
عمره دقیقه بلوک aac چقدر هست.

سیپورکس گفت:

درود. عمر بلوک ها تا پایان عمر ساختمان هست.

رضا عینی گفت:

بسیار تشکر از سایت و مقاله مفیدتون. تقریبا همه موارد مهم و مرتبط با بلوک سبک aac را ذکر کردید.
من از بلوک های سیمانی استفاده کردم و اطلاعات دقیقی در مورد جزئیات بلوک های اتوکلاوشده نداشتم.
نحوه اجرای بلوک aac چگونه است؟ اگر این مورد هم اضافه کنید، خیلی عالی میشه.

بسیار خرسندیم از اینکه نظرتان را به ما اعلام کردید تا با انرژی بیشتر فعالیت کنیم.
در مورد نحوه اجرای بلوک های aac می توانید به بخش گالری فیلم های سایت مراجعه کنید.
https://siporex.ir/videos/sporex-aac-light-block

علی صدری گفت:

تفاوت بلوک aac با naac چیست؟
در مورد بلوک aac مطلب زیادی نوشتید ولی فرق بلوک aac با naac چیست؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
من سایت های متعددی در حوزه صنعت ساختمان دیدم ولی سایت شما از نظر محتوایی بسیار کامل و غنی بود.
تشکر فراوان

خوشحالیم که از محتوای سایت رضایت داشتید.
برای دانستن تفاوت بلوک aac و naac خواندن مقاله زیر را پیشنهاد می کنیم.
https://siporex.ir/%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%A9-naac-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%9F/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.