تفاوت لیکا و سیپورکس - مقایسه کامل بلوک لیکا و بلوک سیپورکس- شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
تفاوت لیکا و سیپورکس

تفاوت لیکا و سیپورکس

برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که تفاوت بلوک لیکا و سیپورکس چیست؟ ما در این مقاله به تفاوت لیکا و سیپورکس می پردازیم. اگر این تیتر شما را به مطالعه‌ این مقاله ترغیب کرده‌ است، احتمالا بین دو راهی انتخاب سیپورکس یا لیکا قرار گرفته‌ اید. برای پاسخ به این تردید در این مقاله با ما همراه باشید. قصد داریم پس از معرفی بلوک لیکا به بررسی ویژگی بلوک لیکا و بلوک سیپورکس می پردازیم.

بلوک لیکا چیست ؟

بلوک لیکا مخفف Light Expanded Clay Aggregate= Leca زیر مجموعه‌ ای از بلوک‌ های LAC سبک‌ دانه و مخلوطی با آب و سیمان است. در این بلوک‌ ها به منظور کاهش وزن بلوک، از مواد سبک در تولید آن استفاده می‌ کنند و مواد اولیه‌ سنگین از چرخه‌ تولید تا حد زیادی حذف می‌ شوند.

لیکا پیش از ساخت ” بلوک‌ AAC ” بسیار مورد توجه قرار داشت، و این توجه چه از جهت میزان مقاومت و چه به علت وزن پایین آن بوده است. هر دوی این بلوک ها برای دیوار غیر حامل کاربرد دارند. برای بالا بردن میزان عایق‌ سازی، داخل آن ها را از ملات پر می‌ کردند که این روش به وزن بار مرده‌ ساختمان می‌ افزاید.

* اگر اطلاعی از ” بار مرده و زنده ساختمان ” ندارید، این مقاله را مطالعه کنید.

مواد تشکیل دهنده بلوک لیکا:

  • گل رس
  • سیمان
  • آب

برای تولید سبک‌ دانه‌ لیکا، گل رس را در حرارت بالا (حدود 110-1200 درجه سانتی‌ گراد) قرار داده می‌ پزند. سپس به منظور تولید بلوک‌ های لیکا، ریزدانه‌ ها را (که پوسته‌ ای سبک و سرامیکی و هسته‌ ای کندو شکل دارند) با آب و سیمان مخلوط می‌ کنند.

تفاوت لیکا و سیپورکس

تفاوت بلوک لیکا و سیپورکس

بلوک سیپورکس چیست ؟

بلوک سبک سیپورکس، بلوکی متخلخل AAC که به روش اتوکلاو ساخته می‌ شوند. این بلوک ها جایگزین بلوک های بتنی، سیمانی، سنگ و آجر هستند. مقاومت بالا در مقابل زلزله، عایق صوت، حرارت، وزن سبک و کاهش هزینه های جانبی و… از مزایای این بلوک سبک AAC است.

مواد تشکیل دهنده بلوک سیپورکس:

بلوک سبک

بلوک سبک سیپورکس

بلوک های AAC از چه موادی ساخته می شوند؟ این سوالی است که خیلی از افراد می پرسند.

تفاوت بلوک لیکا و سیپورکس

یکی از معایب بلوک لیکا و یا به عبارتی تفاوت آن با سیپورکس این است که ضایعات دارد و این ضایعات قابل استفاده‌ مجدد نیست. اما بلوک سیپورکس این عیب را ندارد و پرتی های بلوک قابل استفاده مجدد هستند و به محیط زیست آسیب نمی رسانند.

رنگ بلوک سیپورکس، سفید و بلوک لیکا، قهوه ای تیره می باشد. بلوک سیپورکس و بلوک لیکا هر دو عایق صوت و حرارت هستند. تفاوت این دو در این است که بلوک لیکا در مقابل حرارت مثل بلوک سیپورکس مقاومت بالایی ندارد. مقاومت بلوک سیپورکس از بلوک لیکا بیشتر است.

بلوک لیکا برای سفید کردن دیوار نیاز به گچ و خاک دارد ولی بلوک سیپورکس نیازی ندارد. یکی دیگر از تفاوت بلوک لیکا با بلوک سیپورکس این است که هنگام کوبیدن میخ و پیچ، احتمال شکستن بلوک لیکا وجود دارد ولی برای بلوک سیپورکس این مشکل وجود ندارد.

بخوانید: انواع بلوک سبک

بلوک لیکا یا سیپورکس

ما در این مقاله سعی کردیم تفاوت لیکا و سیپورکس و ویژگی‌ های مثبت و مناسب بلوک لیکا که به واسطه‌ آن مورد توجه قرار گرفت را با بلوک‌ های سیپورکس که به میزان بالاتر و مناسب‌ تری ارتقا پیدا کرده‌ اند را بازگو کنیم.

قابل ذکر است که معایب بلوک لیکا در بلوک سیپورکس اصلاح شده‌اند. با بیان تمام این ویژگی ها و تفاوت ها اگر باز هم برای خرید به مشاوره نیاز دارید، می توانید از طریق چت آنلاین یا به صورت تلفنی با کارشناسان سیپورکس در ارتباط باشید.

همراه ما باشید با مقاله: سایز بلوک سیپورکس

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.