حوادث ساخت و ساز - شرکت سازه سبک آرسام
ورود و ثبت نام 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

mini cart
حوادث ساخت و ساز

حوادث ساخت و ساز

همانطور که دز مقاله درمورد ساختمان سازی صحبت کریم گفتیم که در قدم اول باید نقشه ساختمان موردنظر تهیه شود. در نقشه ساختمان تمام موارد شامل متراژ، زیربنا، نوع کاربری، تعداد اتاق‌ ها، تعداد طبقات، و … نمایش داده می‌ شود. اکنون در این مقاله میخواهیم درمورد حوادث ساخت و ساز و انواع آن با یکدیگر صحبت کنیم پس همراه ما باشید.همانطور که میدانید صنعت ساخت و ساز به دلیل داشتن تجهیزات سنگین و روبات های مکانیکی غول پیکر بسیار خطرناک می باشد و نام کشنده ترین صنعت را به صنعت ساخت و ساز داده اند. و تقریبا یک چهارم کسانی که در این صنعت مشغول به کار هستند در حین کار فوت می شوند. که این حوادث علاوه بر مرگ و میر خسارتهای مالی زیادی را نیز در بر خواهد داشت.بخش عمده ای از هزینه هایی که برای تعمیر مناطق خراب شده در نظر گرفت شده با توجه به تاخیر ناشی از حوادث در محل ساخت و ساز صرف می شود. و این باعث شده که کار ساخت و ساز و مدیران هر روز با خطر رو به رو شوند. و این مشکلات بر روی تمامی پروژه ها می باشد چه پروژه کوچک باشد و چه پرژه بزرگ تفاوتی ندارد.

طبقه بندی حوادث ساخت و ساز

با توجه به علت وقوع

  • با توجه به ماهیت آسیب پایدار
  • معلولیت موقت
  • معلولیت جزئی
  • معلولیت کامل
  • مرگ

با توجه به شدت آسیب

  • تصادف کوچک
  • تصادف بزرگ
  • خطر تصادف
حوادث ساخت و ساز

انواع حوادث ساختمان سازی

انواع حوادث ساخت و ساز

شرایط نامساعد کار

این موضوع بیانگر این است که محل کار، تجهیزات، وضعیت ابزار و یا مواد استفاده شده در ساخت و ساز مطابق با استانداردهای ایمنی نباشد.

سقوط از ارتفاع

سقوط از ارتفاع یکی از شایع ترین اتفاق هایی است که یک کارگر به سمت طبقه یا دال باز و یا رو به عقب در حالی که تمرکزش بر روی کار است، گام بر میدارد. اصولا این اتفاق هایی که پیش می آید باعث آسیب های جزئی می شود، و یکی از دلایل رایج در بروز چنین اتفاق هایی نداشتن محافظ برای قسمت دال یا طبقه می باشد.

سقوط اشیاء

در محل ساخت و ساز زمانی که یک شی از بالا به سمت شما سقوط می کند بدون اینکه هشداری به شما داده شود باعث آسیب شما می شود و ادامه کار کردن را برای شما سخت می کند.

حوادث الکتریکی و ابزار

یکی از دلایلی که باعث مجروح شدن و یا حتی کشته شدن کارگران در کارگاه ها می شود برق گرفتگی می باشد که به علت تماس بدن با کابل برق می باشد. و یکی دیگر از خطاها نقض در کابل کشی بر روی تاسیسات زیر زمینی می باشد و علاوه بر اینها حوادثی وجود دارد که ناشی از ابزار می باشد، به عنوان مثال: آسیب ناشی از دستگاه گل میخ زن می باشد که این آسیب عملا به دلیل نداشتن محافظ  مناسب برای چشم می باشد که منجر به آسیبهای جدی می شود.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد ساختمان سازی

 

حوادث ساخت و ساز

انواع حوادث ساختمان سازی

خطرات سر و صدا بیش از حد و ابزار ارتعاش

یکی دیگر از خطراتی که در صنعت ساخت و ساز وجود دارد ابزار نویز و ارتعاشی می باشد، که صدای بیش از حد این ابزارها باعث  ایجاد مشکلات در گوش از جمله، وزوز گوش و یا حتی کاهش شنوایی می شود. و علاوه بر اینها ارتعاش های ناشی از ابزار باعث آسیب عصبی و تاندون به دست و بازو و مچ می شود که باعث کاهش قدرت دست می شود.

حوادث ناشی از داربست

سالانه مرگ و میرهای بسیاری بر اثر خرابی های داربست ها رخ می دهد که دلیل این مرگ و میر ها آموزش ناکافی و عدم وجود سیستم حفاظتی شخصی یا استفاده از تجهیزات نامناسب برای داربست می باشد.

استفاده نادرست از نردبان متحرک

یکی دیگر از حوادثی که در ساخت و ساز رخ می دهد استفاده نادرست (استفاده بیش از حد ظرفیت باربری نردبان ) و یا خرابی نردبان می باشد.

حوادث ساخت و ساز

انواع حوادث ساختمان سازی

حوادث ناشی از تصادف ماشین آلات ساختمانی

از جمله ماشین آلات ساخت و سازهای بزرگ، لیفتراک، جرثقیل، کامیون کمپرسی، کلاس جاده ای  می باشد و ممکن است خطرات جدی در بر داشته باشد و حتی در برخی موارد ممکن است رانندگان مهارت کافی در رانندگی نداشته باشد و یا حتی به دلیل محدودیت هایی که در کارگاه وجود دارد دید کافی برای رانندگان وجود نداشته باشد. در آخر میشه گفت که برای جلوگیری از تمام حوادث در صنعت ساختمان و به حداقل رساندن آمار مرگ و میر در این صنعت، همه افراد اعم از مهندسین و کارکنان باید مطابق استاندارد های ایمنی گام بردارند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

مطالب مرتبط: گودبرداری چیست؟

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

پیش از اقدام به خرید بلوک سبک AAC و چسب بلوک هبلکس می توانید از کارشناسان فنی ما در این حوزه راهنمایی بگیرید و سپس اقدام به خرید بلوک سبک هبلکس کنید.

              02188780480 داخلی 104

مقالات مرتبط :

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطالب مورد نظر را دانلود کنید

@ کلیه امتیاز سایت متعلق به سازه سبک آرسام میباشد.